fredag 16 juli 2010

good old Söööööööder 2

Jag känner "Schampooo"!

Fritt ur minnet , jag kan vara ute och cykla/ tjacka korv/hänga tvätt och allt annat som backarna gjorde när Nacka Skoglund dribblade men ändå.

Här goes a stårry about de famous Söderkisen Schampoo vitsch åff kårs is såmbådy äls dat måst off oss åldtimers önderstand

När det inte fanns treställen överallt så var kafe 44 ett kanonalternativ, särskilt när den legendariska Klubb Kött var igång.

En afton på 44:an så var det en djävulsk kö och i dörren stod "Schampo" och ytterligare någon SöderLegend .

Nån lirare ( eventuellt var det Mats Ronander) går förbi hela kön på Stureplansmanér och försöker glida in, VIP-style.

Schampo:
- örr, err ?

Liraren:
- jo tjena jag känner Schampo och tänkte jag skulle gå in nu

Schampo:
- jasså du känner Schampo! Fan va kul, det är typ ballaste nissen på Söder , han e så jävla kylig!

Liraren:
- jaaaa! precis!

Schampo:
- Det är jag som är Schampo din nolla. Hej då !

DET VAR BÄTTRE FÖRR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar