fredag 16 juli 2010

Kundtjänst before stjärna fyrkant

ok kids here goes again. Sitt ner,andas, ta det lugnt men faktum är att det inte alltid har funnits knappsvalstelefoner.

va säger du typ stenålder ba?

Nej då till och med en bit inpå 90-talet var det analog telefon som gällde.

Om man hade någon form av problem/fråga/klagomål/önskemål eller vad som helst som föranledde kontakt med en myndighet eller ett företag så ringde man till deras kundtjänst eller växel.

vad är det för konstigt med det då gubbj-l?

Jo det konstiga var att man fick vänta i en kö ( precis som nu) men när man kom fram så fick man prata med en växeltelefonist. Och (oftast) hon kunde verksamheten!!!

Man sa vilken typ av ärende man hade och blev kopplad direkt till någon som kunde ärendet !

Och håll i er för det här är helt otroligt liksom ja ba dampar nu om man hade ett pågående ärende så visste man vem som hade hand om det och fick prata direkt med vederbörande som hade papperen på sitt kontor!!!

Var det något krångligt eller svårt så visste dmo flesta i verksamheten vilken av tjänstemännen som var extra bra på just det och hänvisade till denna.
Typexempel:
- jaså gäller det fyrtumsskruv? Då ska du prata med Olsson, ett ögonblick. skrik: Olsson!
Olsson förflyttar sig till telefonluren:
- Olsson här.
- jo det gällde det här med fyrtumsskruv.
- ja då har du kommit rätt.
- bla bla
- bla bla
- problemet löst!!!!!!

Före datorerna, före stjärna fyrkant. Helt jävla otroligt ! Fråga farfar innan han kilar vidare hur det gick till på hans tid så får ni verifierad att comandante-stofil inte far med osanning.

DET VAR BÄTTRE FÖRR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar